TECHNOLOGIA
  • Stały napęd wszystkich kół Symmetrical All-Wheel Drive

    Stabilność jest źródłem pewności podczas prowadzenia samochodu. Ta sama stabilność sprawia, że samochód wydaje się zwinny, a jazda nim choć emocjonująca, jest źródłem pewności siebie. Samochody Subaru potrafią Cię przekonać, że to właśnie Ty, kierowca, decydujesz o każdym manewrze. A dzieje się to dzięki napędowi Symmetrical AWD połączonemu z silnikiem SUBARU BOXER. Ta specyficzna konstrukcja nieustannie kieruje napęd samochodu do jego wszystkich czterech kół, co ma szczególne znaczenie dla pewności prowadzenia na zmiennych nawierzchniach i w złych warunkach drogowych. System ten łączy wszystkie swe elementy w osi podłużnej samochodu, tworząc idealne poprzeczne wyważenie, a zatem skutkując precyzją prowadzenia. Co więcej, charakterystyczną jego cechą jest niskie położenie środka ciężkości, a to z kolei jest źródłem dobrych reakcji na manewry kierowcy.

  • 2,5-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC turbo

    MAKSYMALNA MOC 221 kW (300 KM) / 6 000 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 407 Nm / 4 000 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA 10,9 l/100 km*1*2, 11,2 l/100km*1*3
    EMISJA CO2 252 g/km*1*2, 259 g/km*1*3
    Niewiele silników może się poszczycić takimi zdolnościami do wywoływania emocji co turbodoładowana 2,5-litrowa jednostka napędowa w WRX STI. Niezawodnie łączy ona w sobie surową moc z pełnym opanowaniem. Turbosprężarka rozpoczyna swe działanie prawie natychmiast, wyzwalając ogrom siły napędowej. Osiągi tego silnika imponowały już od wielu lat, a w WRX STI są jeszcze bardziej porywające.

  • AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (TORQUE VECTORING)

    Technologia ta pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. Oznacza to, że WRX STI szybciej reaguje na Twoje ruchy kierownicą i czyni to bardziej skutecznie.

  • SPORTOWO ZESTROJONE ZAWIESZENIE

    Rozwiązania techniczne zastosowane w podwoziu WRX STI wynikają z doświadczeń zdobytych przez lata uczestnictwa w zawodach sportowych, z zaawansowanych badań, oraz z rozwoju technologii materiałowych i produkcyjnych. Głównym celem tego opracowania było uzyskanie jak najlepszej stabilności i niezwykle szybkiej odpowiedzi na poczynania kierowcy. Nowe możliwości wyniknęły z zastosowania w budowie szkieletu nadwozia wielu elementów ze stali o najwyższej wytrzymałości na rozciąganie, co zwiększyło jego sztywność skrętną i poprawiło rozkład masy. Zawieszenie zestrojono według tych samych założeń, stosując sztywniejsze stabilizatory, sprężyny i przeguby kulowe. W rezultacie profesjonalnie zrównoważono sztywność zawieszenia i jego wytrzymałość, tak aby zwiększyć szybkość reakcji i stworzyć niespotykane wcześniej połączenie pomiędzy samochodem, kierowcą i drogą.

  • SI-DRIVE

    SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) pozwala przystosować zachowanie WRX STI w czasie jazdy, do Twoich potrzeb i wymagań. W trybie Inteligentnym [I] moc przekazywana jest łagodnie i z optymalną sprawnością. Tryb Sport [S] pozwala na dobrą kontrolę nad samochodem w każdych warunkach. Natomiast tryb Sport Sharp [S#] wydobywa pełne osiągi i powoduje maksymalnie szybką reakcję turbodoładowanego silnika. Ten tryb da Ci bezpośrednią odpowiedź jednostki napędowej na położenie pedału gazu i precyzyjną kontrolę nad obrotami wału w całym zakresie pracy silnika

  • WIELOFUNKCYJNY MECHANIZM DCCD

    Udoskonalony centralny mechanizm różnicowy sterowany przez kierowcę (DCCD) zastosowany w WRX STI dla jeszcze lepszej kontroli pozwala na ustawienie parametrów działania blokady tego urządzenia. Dzięki udoskonaleniom podwozia, elektryczne sterowanie w całym zakresie działania, decyduje o podziale momentu napędowego między koła przedniej i tylnej osi. Tryb Auto realizuje idealny rozkład momentu w zmiennych warunkach. Tryb Auto [+] przekazuje większą część napędu na bardziej obciążone przednie koła, zwiększając przez to zdolności napędowe (trakcję) samochodu. Z kolei tryb Auto [-] kieruje większą część momentu na koła tylne, wspierając zwrotność auta. Wreszcie sześciostopniowy tryb Manual (ręczny), pozwala ustalić wymaganą przez kierowcę charakterystykę prowadzenia.


*1 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC 715/2007 - 2016/646W.
*2 IW: 1590 kg
*3 IW: 1700 kg

Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.