Stały napęd wszystkich kół Symmetrical All-Wheel Drive
Pełna kontrola nad samochodem jest źródłem zaufania. Sprawność i stabilność Outbacka wynika z filozofii jego konstrukcji. Samochody Subaru obdarzone są wyjątkową pewnością prowadzenia, co wynika z dobrze zbalansowanej konstrukcji stałego napędu wszystkich kół S-AWD i z równie zbalansowanego działania silnika SUBARU BOXER. System ten nieustannie kieruje napęd samochodu do jego wszystkich kół, co zwiększa kontrolę nad autem niezależnie od nawierzchni i warunków drogowych. Ponieważ główne elementy układu napędowego ustawione są wzdłużnie, jest on idealnie zbalansowany w swych ruchach poprzecznych, co skutkuje dużą precyzją kierowania. Nisko położony środek ciężkości jest kolejnym czynnikiem, dzięki któremu Outback sprawnie reaguje na polecenia kierowcy. Szczególne zalety Symmetrical AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu jest wyjątkowo dobre i pozwala skutecznie unikać drogowych niebezpieczeństw.
AWD z aktywnym rozdziałem momentu napędowego*1 
AWD z aktywnym rozdziałem momentu napędowego występuje wraz z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic. System ten reaguje na zmiany przyczepności, oraz sygnały ze skrzyni biegów i te przekazywane przez kierowcę, w sposób ciągły dostosowując podział momentu napędowego pomiędzy przednią i tylną oś.
  • Usprawnione zawieszenie

    Przednie kolumny MacPhersona i tylne amortyzatory zostały precyzyjnie dostrojone, tak by uzyskać zadowalający kompromis pomiędzy dobrymi reakcjami zawieszenia i układu kierowniczego, a płynnym, komfortowym pokonywaniem nierówności.

  • Rama podsilnikowa

    Zwinne prowadzenie i łagodne pokonywanie nierówności, jakie jest cechą charakterystyczną Outbacka wynika z zastosowania w przednim zawieszeniu ramy podsilnikowej. Natomiast w przypadku zderzenia czołowego, rama ta sprawia, że zespół napędowy przesuwa się pod kabinę, zwalniając przestrzeń w strefie zgniotu nadwozia.


Silniki SUBARU BOXER
Niewiele samochodów porusza się z taką pewnością jak Outback. Nie bądź więc zaskoczony, w jak szczególny sposób to osiągnęliśmy. Pozioma - przeciwsobna konfiguracja silników SUBARU BOXER powoduje, że sąsiadujące cylindry i tłoki ułożone są naprzeciwko siebie, czyli rozstawione o 180 stopni. Dzięki temu profil silnika jest niższy, bardziej płaski niż konkurencyjne konstrukcje, a zatem sama jednostka napędowa oraz cały samochód mają niżej położony środek ciężkości. To pomaga w wyważeniu auta, a ponadto przeciwsobne ruchy tłoków znoszą siły bezwładności w układzie korbowym, w naturalny sposób ograniczając drgania.
  • Zwiększona stabilność

    Profil silnika typu bokser jest ”płaski” i niższy niż w klasycznych układach. W rezultacie pojazd jest lepiej wyważony, bardziej stabilny i odporny na boczne przechyły.

  • Duża trwałość silnika

    Szczególną właściwością silników SUBARU BOXER jest znaczna sztywność i samoczynne wewnętrzne wyważenie jego układu korbowego. W efekcie silnik wytwarza mniej drgań niż jednostki w układzie V oraz czterocylindrowe - rzędowe tej samej klasy, co wpływa na dłuższą trwałość.

  • 2.0-LITROWY SUBARU BOXER DIESEL DOHC TURBO

    Dwulitrowy turbodiesel SUBARU BOXER charakteryzuje się teraz jeszcze niższym zużyciem paliwa. Jest to bardzo atrakcyjna propozycja mocnego, ale też oszczędnego silnika dla samochodu osobowego. Zdumiewająco wysoki maksymalny moment obrotowy, 350-Nm, dostarczany jest przy jeszcze niższych obrotach, wynoszących 1 600 obr/min. Moment napędowy przekazywany w szerokim zakresie umożliwia płynne wyprzedzanie innych samochodów lub pokonywanie stromych podjazdów. Nowy silnik jest także bardziej ekologiczny, spełniając normę Euro 6b, a także cichszy i wytwarza mniej drgań, co ucieszy każdego pasażera samochodu. Ceramiczne świece żarowe zapewniają szybki rozruch w niskich temperaturach.

    MAKSYMALNA MOC:
    110 kW (150 KM) / 3 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    350 Nm / 1 600-2 800 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    6,1 l/100 km (Lineartronic),
    5,6 l/100 km(6MT)
    EMISJA CO2*2:
    159 g/km (Lineartronic),
    145 g/km (6MT)

  • 2.5-LITROWY SUBARU BOXER DOHC

    Benzynowy, 2,5-litrowy silnik już w poprzedniej generacji charakteryzował się wydajnością i spokojną pracą, jednak ulepszyliśmy go by stał się naprawdę mocny, a jednocześnie oszczędny. Charakterystyka jego działania została jeszcze bardziej udoskonalona, tak aby zwiększyć moment obrotowy w średnim i niskim zakresie obrotów, po to by kierowca dysponował większą mocą natychmiast po ruszeniu z miejsca. Można zauważyć, że jednostka lepiej reaguje podczas jazdy miejskiej i wykazuje lepsze osiągi w eksploatacji szosowej. Dzieje się tak dzięki znacznemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu 235 Nm przy niższych obrotach - 4 000 obr/min. Silnik ten, wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic, stał się bardziej ekonomiczny i pracuje czyściej, a więc chroni i portfel kierowcy i środowisko naturalne.

    MAKSYMALNA MOC:
    129 kW (175 KM) / 5 800 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    235 Nm / 4 000 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    7,0 l/100 km (Lineartronic)
    EMISJA CO2:
    161 g/km*2 (Lineartronic)


Bezstopniowa skrzynia biegów LINEARTRONIC
Bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic została zaprojektowana w ten sposób, by wykorzystać jak najlepiej potencjał silników SUBARU BOXER i napędu Symmetrical AWD. Utrzymując silnik w optymalnym zakresie obrotów, umożliwia by Outback wykazał się niskim zużyciem paliwa, wynoszącym 6,1 l/100 km (2.0D ze skrzynią Lineartronic). Nowe sterowanie zmianą przełożeń sprawia, że jazda samochodem z silnikiem 2.0D lub 2.5i jest płynna, niekłopotliwa, a reakcje na sygnały kierowcy bardzo żywe. Wersja skrzyni Lineartronic stosowana wraz z silnikiem 2.0D przenosi wyższy moment obrotowy przy mniejszym hałasie mechanicznym, co powoduje, że jazda jest bardziej płynna i cichsza. Zmianę przełożeń wyposażono w nowe, zmienne, stopniowe sterowanie, które dopasowuje się zarówno do prędkości jazdy, jak i do obrotów wału silnika. Dzięki tej funkcji kierowca odczuwa zmiany biegów podczas przyspieszania, co tworzy dobre połączenie między nim i samochodem.
Manetki zmiany biegów*3 
Manetki zmiany przełożeń zamontowane są na kole kierownicy. Umożliwiają wybór przełożenia w skrzyni Lineartronic, najbardziej odpowiadającego aktualnej sytuacji drogowej. W samochodach z silnikami benzynowymi można uruchomić sześciostopniowy tryb manualny, natomiast z silnikami Diesla - tryb siedmiostopniowy. Szybka zmiana biegów na życzenie tworzy wrażenie ostrzejszej jazdy sportowej.
SI-DRIVE*4
Funkcja SUBARU Intelligent Drive (SI-DRIVE)*4, opierając się na stylu jazdy kierowcy, może modyfikować szybkość odpowiedzi na naciśnięcie pedału gazu i zmianę przełożenia. W rezultacie prowadzący właściwie odczuwa przyrost mocy i reakcje samochodu, odczuwając satysfakcję praktycznie w każdej sytuacji drogowej.
  • Tryb sportowy (Sport Mode)

    Ten szybko reagujący tryb, z jego natychmiastowym przyspieszaniem, jest dobrze dostosowany do różnorodnych warunków jazdy. Tryb ten przyniesie satysfakcję z jazdy zarówno podczas szybkich przejazdów autostradowych, jak i na krętych drogach.

  • Tryb inteligentny (Intelligent Mode)

    Oferuje on łagodny przyrost mocy, jest więc idealny do podróżowania w mieście lub po drogach lokalnych, ale także gdy pokonujemy długie dystanse lub staramy się szczególnie oszczędzać paliwo. Umożliwia on także płynne sterowanie momentem napędowym, potrzebne podczas jazdy w deszczu lub na zaśnieżonej drodze.

Sześciobiegowa skrzynia manualna + napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym

Sześciobiegowa skrzynia biegów, z krótkim skokiem dźwigni dostępna jest w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym. Dostarcza sportowej satysfakcji, użytkuje napęd AWD wyposażony w centralny mechanizm różnicowy, w którym znajduje się wiskotyczne sprzęgło zwiększające jego tarcie wewnętrzne. Jeżeli pojawia się różnica prędkości obrotowej kół przedniej i tylnej osi, system pomaga przenieść więcej momentu do kół dysponujących lepszą przyczepnością. Sportowe odczucie w Outbacku wzmocnione jest przez płynną i precyzyjną zmianę biegów, a sprzyjają mu też niewielkie rozmiary i masa manualnej skrzyni.


Przeszkody usunięte
Jadąc autem z tak wielkim potencjałem, jak nowy Outback, niewiele przeszkód, które napotkasz, sprawi Ci trudność. Stały napęd wszystkich kół S-AWD zapewni bardzo dobrą przyczepność na śniegu oraz na mokrej czy nierównej drodze. Dzięki trybowi X-MODE*3 i funkcji Hill Descent Control (kontrola zjazdu ze wzniesienia), prowadzenie samochodu będzie teraz lepsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek - również na mocnych pochyłościach oraz w terenie. 
  • X-MODE*3 załączony

    X-MODE daje Ci większą kontrolę. Po jego aktywacji, Outback tak steruje silnikiem, skrzynią biegów, napędem, hamulcami oraz innymi zespołami, aby samochód sprawnie pokonywał złe i śliskie drogi oraz nawet najbardziej strome wzniesienia. Po aktywowaniu X-MODE Hill Descent Control, podczas zjazdu ze wzniesienia, samochód automatycznie utrzymuje stałą, zadaną mu prędkość.

  • Imponujący prześwit

    200 mm prześwitu nowego Outbacka sprawia, że nierówne drogi oraz ostre zjazdy i podjazdy nie sprawiają kłopotów. Stworzono dzięki temu dobre połączenie pomiędzy własnościami komfortowego samochodu typu SUV, a sportowym prowadzeniem auta osobowego.


Włącz się do ruchu. Rozkoszuj się jazdą.
Możesz robić odważne plany. Nowy Outback pozwoli Ci pokonać prawie każdą drogę, którą uznasz za wartą zwiedzenia. A dzięki ulepszonemu silnikowi SUBARU BOXER z najniższym w klasie zużyciem paliwa*5, zawiezie Cię dalej niż kiedykolwiek. Outback ma wszystko, co pozwoli Ci poruszać się poza wytyczonymi szlakami. 
  • Ulepszona aerodynamika

    Mimo, że nowy Outback z zewnątrz wygląda masywnie, jego linia uformowana jest w taki sposób, aby zapewnić optymalną aerodynamikę. A oprócz tego, bez problemu podoła on praktycznie każdym wyzwaniom, nawet gdy zjedziesz z utwardzonej drogi.

Aktywna przesłona wlotu powietrza do chłodnicy*4 
W nowym Outbacku zastosowano sprytną przesłonę wlotu powietrza do chłodnicy – zamyka się, aby silnik nagrzewał się szybciej, jak również zmniejsza opory powietrza podczas jazdy. Tym niemniej, jeśli temperatura silnika wzrasta, przesłona automatycznie otwiera się, poprawiając chłodzenie.
  • Aktywna przesłona wlotu powietrza do chłodnicy*4

  • Aktywna przesłona zamyka się

  • Aktywna przesłona otwiera się


Chwyć kierownicę i ruszaj w trasę! 
Dołożyliśmy wszelkich starań, by wyczucie samochodu i drogi przez kierowcę było jak najlepsze. Stały napęd wszystkich kół S-AWD, wraz z ulepszonym podwoziem i układem kierowniczym sprawiają, że Outback reaguje na polecenia kierowcy żywo i zwinnie, nie tracąc nic z dotychczasowej płynności i poczucia pełnej kontroli. 
Działanie zawieszenia: jeszcze pewniejsze i bardziej komfortowe
Praktycznie na każdej nawierzchni i w każdych warunkach drogowych nowy Outback wykaże się nadzwyczajną pewnością prowadzenia. Usprawnione zawieszenie odpowiada za wyjątkowy komfort pokonywania nierówności, natomiast większa sztywność skrętna nadwozia skutkuje cichszą jazdą, stabilnością pracy układu kierowniczego i jego większą trwałością. 

*1 W samochodach ze skrzyniami biegów Lineartronic. Samochody z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi (6MT) wyposażone są w AWD z centralnym mechanizmem różnicowym z wiskotycznym sprzęgłem, zwiększającym jego wewnętrzne tarcie.
*2 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007 - EC136/2014W.
*3 Dostępne w samochodach ze skrzynią Lineartronic.
*4 Dostępne w samochodach z silnikami benzynowymi.
*5 Zgodnie z oficjalnymi testami zużycia paliwa.

Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.